10 Idee van: Vereniging Parkmanagement 't Heem Publicatiedatum: 17 maart 2020

Regiocampagne Westerwolde

Een regiocampagne die laat zien waar Westerwolde groot in is en bovendien alle aspecten (wonen, werken en recreëren) met elkaar kan verbinden.

In Westerwolde is het goed wonen, werken en recreëren. De gemeente heeft een eigen cultuurhistorisch karakter, een gaaf open landschap en kernen waar de saamhorigheid groot is. Bovendien beschikt Westerwolde over een voor Groningen uniek glasvezelnetwerk, waar ondernemers en thuiswerkers gretig gebruik van maken. De voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische industrie vinden onderdak op de bedrijventerreinen in de gemeente. Kortom: er liggen genoeg ontwikkelkansen in de gemeente Westerwolde.

Toch ontbreekt het aan zichtbaarheid in de regio en daarbuiten. Oost-Groningen kampt met een negatief imago. De beeldvorming rond krimp, werkloosheid en sociale problematiek drukt een stempel op de manier waarop er naar de gemeente Westerwolde wordt gekeken. Zonde! Want de regio heeft zoveel te bieden. In navolging van “Er gaat niets boven Groningen” zal ook Westerwolde haar eigen regiomarketing moeten hebben. Zodat er niet alleen aandacht naar de Stad gaat, maar ook naar het Ommeland.

Het idee: een regiocampagne die laat zien waar Westerwolde groot in is en bovendien alle aspecten (wonen, werken en recreëren) met elkaar kan verbinden.