Er gebeurt bijzonder veel in stad en ommeland door zowel inwoners als bedrijven en toch is men er meestal te weinig van op de hoogte, laat staan dat mensen buiten de provincie dit zijn. Door alle content die door Groningers gemaakt wordt te bundelen en overzichtelijk te presenteren in een ‘forum’ (dat het midden houdt tussen Youtube en de Gouden Gids), creëren de Groningers het platform dat iedere regio zou kunnen gebruiken en de inwoners, bedrijven en overheden met elkaar verbindt op duurzame wijze.
Er wordt in de provincie Groningen door talloze creatieve, inspirerende en ondernemende Groningers in de meest uiteenlopende sectoren van alles ontwikkeld en gecreëerd. Dit gaat van nieuwe producten of diensten die bedrijven aanbieden tot laagdrempelige vlogs over het leven van een Groninger uit stad of ommeland.
Het is een feit dat voor mensen buiten de sociale bubbel van deze personen of instellingen deze input vaak verloren gaat en in onze ogen is dit zonde en leidt het tot veel gemiste kansen op het gebied van samenwerking, inspiratie en simpelweg het begrijpen van iemand uit een andere kring.
Door de Groningers een eigen platform te geven waarop zij zichzelf presenteren aan elkaar en de buitenwereld creëren wij een dynamische verbindingsmogelijkheid die nog nergens ter wereld plaatsvindt. Sociale media zijn normaliter gericht op zo groot en zoveel mogelijk bereik voor iedereen op aarde, maar door juist een platform te creëren waar enkel de Groningers zelf aanwezig kunnen zijn en er gecategoriseerd en overzichtelijk te zien is wie wat doet in stad en ommeland ontstaat er een overzicht dat nu op al die globale platformen mist.
Burgers, bedrijven en ook lokale overheden kunnen door video-content alles wat voor hen relevant is eenvoudig delen en doordat alles gesegmenteerd is in duidelijke categorieën blijft het overzicht behouden. Een overzicht dat nu juist erg gemist wordt bij een platform als Youtube of Facebook.
Bestaande bewezen succesvolle mediamiddelen als video’s, foto’s maar ook tekstdocumenten en mp3’s zijn hierin de sleutel en deze ‘embedden’ vanuit Youtube, Vimeo, Soundcloud en andere zaken die men sowieso toch gebruikt maakt dat het platform zelf geen gigantische serverruimte nodig heeft.
Wat het platform onderscheidt van alle bestaande is dat het niet specifiek gericht is op foto, film, tekst, muziek of andere specialismen, maar juist iedere Groninger per regio of gewoon alfabetisch vindbaar de gelegenheid geeft zichzelf te presenteren. Iedereen kan iedere persoon of instelling volgen om geen enkele update te missen, van bedrijf tot overheid en van muzikant tot make-up vlogger en men kan heel eenvoudig alles in categorieën indelen.
Think local, act global is het devies van het platform, want iedereen van over de rest van de wereld kan tevens zien wat voor geweldige mensen, bedrijven en instellingen in Groningen zitten. Zij zullen hierdoor in hun eigen regio tevens zo’n overzichtelijk platform willen dat content van business tot cultuur en persoonlijk tot publiek verspreid. Op deze manier creëert Groningen in stad en ommeland cohesie en toont het aan de rest van de wereld dat uiteindelijk de sleutel tot een gelukkig leven ligt in het koesteren van je naaste omgeving!