86 Idee van: Sandra de Jong & Hanneke Laaning Publicatiedatum: 31 maart 2020

Boek Goud Gold – Grunneger ondernemers met impact

Wij willen een boek maken vol leerzame verhalen van sociale en duurzame ondernemers. Grunneger ondernemers die vertellen hoe zij op hun eigen manier de provincie én de wereld mooier maken. Je kunt met je bedrijf op allerlei manieren impact maken. Help je provinciegenoten bijvoorbeeld om gezond en lokaal te eten, inspireer mensen om hun stem te laten horen of doe samen iets aan de plastic soep. De mogelijkheden zijn eindeloos en tips en ervaringen van anderen helpen je verder. Daarom dit boek.

 

Een boek vol voorbeeldverhalen van duurzame en sociale pioniers. Verhalen van lokale Grunneger ondernemers die de provincie en de wereld mooier maken met hun werk. Geen Apple, Starbucks en Ikea, maar Paula, Yasin en Auke.

Waar gaat het boek over?
Door ondernemers te laten vertellen hoe zij idealen aan hun werk koppelen, inspireren ze anderen om dat op hun eigen manier óók te doen. Wat hebben de pioniers geleerd? Wat zouden ze anderen willen adviseren? Waar liggen de valkuilen en waar moet je écht aan denken als je op een bewuste manier wilt ondernemen? Geen oppervlakkige halelujah-verhalen, maar eerlijke en leerzame ervaringen die je helpen als je ook betekenisvol wilt ondernemen.

Wat levert het op?
Het resultaat is een boek boordevol inspirerende en leerzame voorbeelden uit onze eigen provincie. Gouden parels die elk hun eigen verhaal, tips en ervaringen met de wereld delen. Zodat in 2040 álle Groninger ondernemers sociaal en duurzaam werken.

Wie maken het boek?
Sandra de Jong is tekstschrijver, Hanneke Laaning branddesigner en mindfulnesstrainer. Beide zijn we merkstrateeg en laten zien wat iemand doet en waarom dat belangrijk is. Zo helpen we ondernemers met idealen om meer impact te maken in de wereld. Dat is belangrijk, juist in deze tijden.